FAQ

Opzegging van het contract binnen 14 dagen. Kan ik goederen zonder opgaaf van redenen retourneren?
Natuurlijk. Overeenkomstig de bepalingen van artikel 1837 van het burgerlijk wetboek heeft de klant het recht om het koopcontract na overname van de zending binnen 14 dagen op te zeggen. Het formulier voor herroeping van het contract is te vinden door elke klant in de verzendmail bij het bestellen. Het niet accepteren van de zending is echter geen intrekking van het contract binnen 14 dagen.

Hoe ontvang ik gekochte goederen?
We sturen de goederen rechtstreeks naar klanten via een postorderbedrijf in de hele EU of naar de verkooppunten. Voor levering van goederen ontvangt elke klant een verzendbericht naar de opgegeven e-mail en vervolgens een bericht (e-mail en sms) met de leverdatum, inclusief contact met de werknemer, waar de levertijd in overleg kan worden gewijzigd.

Moet ik een geregistreerde klant zijn om te kopen?
Je hoeft niet. In onze E-shops kunnen bestellingen geplaatst worden als ONGEREGELD of als GEREGISTREERDE klant.

Hoe kan ik de status van mijn bestelling achterhalen?
Als de klant is geregistreerd, is de status van de bestelling eenvoudig terug te vinden in de klantenadministratie. Als de klant is afgemeld, kan hij / zij per telefoon of e-mail de status van de bestelling opvragen, zie Contacten.

Wat betekent de knop Laatste bestelling herhalen?
Als de klant van deze optie gebruik maakt, herhaalt het systeem automatisch de laatste bestelling en biedt het een laatste recapitulatie voor goedkeuring en verzending. (Alleen voor geregistreerde klanten).

Hoe weet ik dat ik de bestelling kan afhalen?
Bij persoonlijke afhaling of afhaling bij het Dispensing Point ontvangt de klant automatisch een sms en e-mailbericht dat de bestelling klaar is voor afhaling.

Ik heb geen tijd om de bestelling op te halen, kan ik de reservering van de bestelling verlengen?
Je kunt je boeking verlengen voor een langere ophaalperiode. Neem in dit geval contact met ons op, zie Contacten met dit verzoek.

Hoe dien ik een klacht in?
Aangezien elke bestelling een grondige inspectie van de goederen doorloopt en de verzending van de zending wordt gecontroleerd door het CCTV-systeem tot aan het laden door de bezorgdienst, gebeurt 99,99% van de schade tijdens het transport. In dit geval moet de klant volgens de Zakelijke Voorwaarden schade aan de zending tijdens transport claimen bij de bezorgdienst (voor de snelst mogelijke oplossing), zie Klachten over beschadigde zendingen.

Waar kan ik de geclaimde goederen naartoe sturen?
Als er een claim is voor defecte goederen (vooral dit kan gebeuren met elektrische apparaten), moet de klant de defecte goederen naar ons verzenden of afleveren in de winkel, zie Contacten.

Wat moet ik toevoegen aan mijn klacht?
Voor een succesvolle klacht moet de klant defecte goederen en een aankoopbewijs leveren.

Hoelang houdt u de klacht in behandeling?
Ondanks onze inspanningen om klachten zo snel mogelijk op te lossen, moeten we soms de defecte goederen laten beoordelen door de fabrikant. In de praktijk duurt de klacht 14 dagen, maar volgens de wettelijke termijn bepaald door het Burgerlijk Wetboek kan het tot 30 dagen duren vanaf de levering van de geclaimde goederen.

Is het mogelijk om de klacht te versnellen?
Klachten, vooral voor goederen die voor beoordeling door de fabrikant moeten worden verzonden, kunnen helaas niet worden versneld.