FAQ

Opzegging van het contract binnen 14 dagen. Kan ik goederen zonder opgaaf van redenen retourneren?

Natuurlijk. Overeenkomstig de bepalingen van artikel 1837 van het burgerlijk wetboek heeft u als klant het recht om het koopcontract na overname van de zending binnen 14 dagen op te zeggen. Het formulier voor herroeping van het koopcontract is te vinden onder ´Opzegging van het contract´ onderaan de webpagina. Het niet accepteren van de zending geldt niet als opzegging van het koopcontract binnen 14 dagen.

Hoe ontvang ik de gekochte goederen?

We sturen de goederen rechtstreeks naar u via een koeriersdienst (binnen de EU) of naar een afhaalpunt (pickup parcelshop). Vóór levering van goederen ontvangt elke klant een verzendbericht naar het gebruikte e-mailadres en vervolgens een bericht (e-mail en sms) met de leverdatum, waar de levertijd in overleg kan worden gewijzigd.

Moet ik een geregistreerde klant zijn om te kopen?

Dat hoeft u niet. In onze E-shops kunnen bestellingen geplaatst worden als niet-geregistreerde klant. Natuurlijk kunt u zich ook laten registreren.

Hoe kan ik de status van mijn bestelling achterhalen?

Als u bent geregistreerd, is de status van de bestelling eenvoudig terug te vinden in de klantenadministratie. Als u geen geregistreerde klant bent, kunt u per telefoon of e-mail de status van de bestelling opvragen.

Wat betekent de knop Laatste bestelling herhalen?

Als u van deze optie gebruik maakt, herhaalt het systeem automatisch de laatste bestelling en biedt het een laatste recapitulatie voor goedkeuring en verzending. Dit kan alleen voor geregistreerde klanten.

Hoe weet ik dat ik de bestelling kan afhalen?

Bij persoonlijke afhaling of afhaling bij het afhaalpunt (PickUp Parcelshop) ontvangt u automatisch een sms en e-mailbericht dat de bestelling klaar staat voor afhaling.

Ik heb geen tijd om de bestelling op te halen, kan ik de reservering van de bestelling verlengen?

U kunt uw afhaling verlengen voor een langere ophaalperiode. Neem in dit geval contact met ons op.

Hoe dien ik een klacht in?

Aangezien elke bestelling een grondige inspectie van de goederen doorloopt en de verzending van de zending wordt gecontroleerd door het CCTV-systeem tot aan het laden door de bezorgdienst, gebeurt de allermeeste schade tijdens het transport. In dit geval moet u volgens de Zakelijke Voorwaarden schade aan de zending tijdens transport claimen bij de bezorgdienst (voor de snelst mogelijke oplossing), zie de Klachtenprocedure onder op het beeldscherm.

Waar kan ik de geclaimde goederen naartoe sturen?

Als er een claim is voor kapotte/defecte goederen (dit kan vooral gebeuren met elektrische apparaten), moet u de defecte goederen naar ons terugsturen of afleveren in de winkel.

Wat moet ik toevoegen aan mijn klacht?

Voor een succesvolle afhandeling van de klacht moet u de defecte goederen met het aankoopbewijs terugsturen/terugbrengen.

Hoelang is uw klacht in behandeling?

Ondanks onze inspanning om de klacht zo snel mogelijk op te lossen, moeten we soms de defecte goederen laten beoordelen door de fabrikant. In de praktijk duurt de klachtbehandeling 14 dagen, maar volgens de wettelijke termijn bepaald door het Burgerlijk Wetboek kan het tot 30 dagen duren vanaf de levering van de geclaimde goederen.

Is het mogelijk om de klachtenprocedure te versnellen?

Klachten, vooral voor goederen die door ons aan de fabrikant moeten worden voorgelegd, kunnen helaas niet worden versneld.

 

Exportfactuur zonder BTW voor bedrijven?

Een BTW-vrije factuur voor de export wordt niet automatisch opgemaakt. U kunt zonder BTW kopen voor uitvoer naar de EU (overeenkomstig de wet van de Tsjechische Republiek van 1 april 2004 nr. 235/2004 Coll. inzake BTW) door de onderstaande regels en bepalingen te volgen:

1. Registreert u zich in de Eshop.

2. Stuur een verzoek tot facturering zonder BTW naar het e-mail adres: info@orfeoshop.nl, samen met een kopie van het certificaat dat de registratie van het bedrijf bij het betreffende belastingkantoor bewijst.

De leverancier is verantwoordelijk voor het controleren van de geldigheid van het fiscale identificatienummer en voor het verifiëren dat deze informatie door de klant kan worden verwerkt.

3. Na controle van uw BTW-identificatienummer in het VIES-systeem en bevestiging (per e-mail) wordt een registrering voor facturen zonder BTW opgemaakt voor uw inschrijving.

4. De facturering zonder BTW is alleen van toepassing op goedgekeurde registraties en toekomstige bestellingen.

5. Na het inloggen in de Eshop wordt de prijs zonder BTW gefactureerd in de laatste stap van de bestelling.

6. Betalingsmethoden:

Betaling per kaart of online bankoverschrijving - het gefactureerde bedrag is al zonder BTW.

Betaling per bankoverschrijving vooraf - Het betalingsverzoek is zonder BTW.

7. Alleen voor BTW-betalers is BTW vrijstelling mogelijk.

8. Afgegeven facturen kunnen niet worden gewijzigd.

9. Wij restitueren geen BTW bedragen.

10. wij verzenden alleen goederen naar het EU-land waar de factuur is afgegeven.